Sunday 21 July 2013

12 Ramadhan

Assalamualaikum

Salam Ramadhan uolsss. Sambil menaip, sambil dengar orang berterawih kt surau. Dengar jw tw.Haha. Makin dekat surau dengan bilik makin berat dan liat yang sgt miat diri ni na ke surau. Kalau smpai surau pn orang lain buat 8 rakaat. Aku buat 4 rakaat jw. Bapak malas gila! Harini kitorang buka emmmm hehe.Rahsia.Kenapa rahsia? ad lerr. Nati da habis kolej kita cter ye.hii.. Yang pasti mmg sedap ah + seronok. haa dapat ta?Oke ta dapat lg tape.Lupakan jw.

Cerita pasal terawih ni kan dulu masa kt Klaung, masa rumah dekat dengan masjid, aku ta pernah miss terawih.Full plak tu.23 rakaat.Eh..23 ke? Oke ta 21 jw.hee..Haa even kalau cousin aku cuti, aku sanggup pergi sorang-sorang.And setiap hari mesti nenek-nenek or makcik-makcik kt situ puji "anak sapo la ni." hehe.Anak pak jep lerr..

Ingat lagi masa umur belas-belas dulu time terawih, aku akan elak dari semayang sebelah sorang makcik ni. Bukan na kutuk tapi ishh.Ustaz aku cakap kalau kita ta sebut nama, bukan kutuk namany tu, oke aku ta sebut nama.shhh..Oke sambung.Nama pn makcik, (sebenarny nenek) na rukuk, na sujud of course la slow kan.Oke aku paham.Tapi makcik tu suka duduk kn telekung aku.Haa yang tu aku ta paham.Ta pasal-pasal aku kena tunggu dea bangun, baru aku bangun.Dan ta pasal-pasal juga semayang aku jadi ta khusyuk.gosh!!
Tapi masa da na last ramadhan tu, aku plak dudukkn telekung dea.Padan muka.Jahat gila kan?Biasala otak kurang matang lg masa tu.2 3 kali gak r.Dan aku perasan sgt makcik tu ada jeling aku.haha..dulik hape aku. Masa akhir Ramadhan sedeh sgt bila tengok dea nangis-nangis time aminkan doa imam.Dapat plak aku yang jenis ta bole tengok orang tua nangis.Automatik tw turun.Daaan nama pn last kan.Lepastu kitorang pn mintak maaf.So bak kata orang tua masa raya, kosong2.Then lepas-lepas tu kalau jumpa kat kedai ke kt tepi jalan ke, makcik tu mesti tegur aku.Nampak ta solat berjemaah ni dapat mengeratkan silaturahim.

 Baiklah sebelum aku ta larat na menulis, dan korang malas na membaca, saya akhiri entry kali ni dengan tasbih kifarah dan surau al-Asr.

No comments:

Post a Comment