Tuesday 9 July 2013

Sem 5

Assalamualaikum

Sem 5 da aku sekarang.Macam ta layak jw bergelar senior dgn perangai yang macam ni.Tapi rasa kerek dgn freshie tetap ad.hehe. Freshie sem ni mcm pelik. Pergi Kota yang setengah jam dari kolej pun still pakai lanyard dgn kasut kulit. Lelaki plak tu. Yang perempuan plak malam-malam gi cafe pakai baju kurung. Fasi mana yang kasi ajaran sesat pn aku ta tau la. Sorang tolong la tegur. Ramai da yang dok mngumpat psal freshie sem ni.

Malas da na active. Ada jawatan, kasi orang. So everyday aku akan bwat benda yang sama. g kelas, balik kelas tidur, sambung second kelas, balik kelas tidur lagi.Dapat plak roomate yang jenis melayan."Na buat apa ni Biella?"tanya aku memang tade jawapan lain la kan."Tidur". Tanpa banyak citer masing-masing tarik gebor. Dan benda yang berulang ni membuatkan aku ta sabar na habiskan dip cepat-cepat.

Buat masa ni benda yang dirancang ta berjalan dengan lancar.Macam ibu cakap, kita merancang, tuhan yang menentukan. So taya gelabah sangat k. Ikutkan aku satu bilik dengan Dian.Oleh kerana keadaan admin yang agak kucar kacir kitorang ta dapat satu bilik. Dan oleh kerana aku lambat daftar beberapa jam aku tercampak jauh dari dak-dak sem 5 yang lain.Supposedly dak sem 5 dapat aras ground floor.Tapi aku dapat aras 3. Block lain plak tu. Kesian kat diri sendiri.But luckily aku dapat tukar bilik groundfloor.Depan tv plak tu. Alhamdulillah. And now aku satu bilik dgn Nazira Maulana, Fatin Syafiqa, Hidayah sobri dan kak Iena.Sistem bilik sem ni lain sikit.Sepatutnya satu bilik 4 orang, tetapi oleh kerana intake yang terlalu ramai, satu bilik kena masuk 5 orang. Dan info terbaru 100 orang student akan membuat pendaftaran.LAGI.Kak Iena r yang cter. And actually penambahan lagi satu katil ni membuatkan bilik bertambah luas.Kitorang boleh ubah suai bilik sesuka hati,Sebab kalau sem sem lepas, ta boleh cantum katil la, ta bole cantum meja la.So bila da ubah suai susunan bilik ni, kitorang dapat buat hall.haha. besar kan?oke gebang jw.

Baikla.Citer saya berakhir di sini sahaja.Selamat menyambut Ramadhan al Mubaraq.Banyakkan melakukan amalan sunnah masa bulan baik ni.Moga korang lebih diberkati.Aminnn

No comments:

Post a Comment