Thursday 4 October 2012

Malu bole?


Assalamualaikum.Samat pagi semua!Aku ta tido lagi sebab sedang dlm usaha bertungkus lumus menyiapkan assignment yang sedang mengejar.Sempat lagi mengepost kan?haa..tu sebab aku tengah beratur na guna lepy kawan aku yang satu ni.Al makklumlah tengah-tengah musim sepotcek ni.Masing-masing agak malu untuk mengeluarkan barang yang ta berdaftar.Malu dengan felo tw.haa..kw hade?hehheh.
Apa aku na cter tadi ek..haa..Tadi dalam kelas kitorang kene bagi-bagi group utk bwat presentation.Group aku kena explain about vertical integration dan kitorang kena  cari sorang presenter utk explain bnde tu.Aku dikecualikan sebab before ni aku da pernah present.Kira sir na dengar suara orang lain plak la.Aku dengan mengantukny malas na take part sangat.Just gtau ap yang aku tau jw.Bila da smpai group kitorang, si presenter tu da explain mksud vertical integration.Oke dyorang paham.good…Then terangkan plak pasal ciri-ciri vertical integration tu.Ad dua, forweder dan backword.Sampai situ classmate aku dengan aku-aku sekali da ternganga-nganga.Ta guna kan aku?haha..ahli group sendiri bole ta paham. Then kitorang pn bincang balik bnde tu.Lama kot dak-dak lain tunggu kitorang berbincang.Banyak kali plak tuh.Wadduh!then keluar presenter lain plak terangkan balik kt depan pasal dua bende tu.Classmate aku still ta paham.Aku pn cepat-cepatla pahamkan rajah yang kat dalam buku tu..So aku pun  backup group aku.Sampai kat depan da tulis-tulis kt whiteboard, tibe masa na explain jw aku da “aik ap bnde ni”.Asal sampai depan, lain plak dengan ap yang aku paham tadi.Aigo ta bole jadik ni.Aku try pusing kn bnde tu, trbalik semua still ta dapat-dapat.Bila sir da tengok ramai sangat yang tercengang-cengang dengan presenter yang ni skali tercengang barula sir explain.Sir ckap forweder dan backword tu ta wujud pun dalam subject tu sebenarny.Tapi dalam subject lain wujud la.Pehh..penat bai perah otak. Memandai jw kitorang menambah. Dh tu ap yang aku paham tadi?Rupa-rupanya rajah yang aku tulis kat depan tu terbalik dengan yang ad kat dalam  buku tu.Malu weyh.G depan mcm bajet tau jw.Last-last habuk pn tarak.So kesimpulanny, jangan bwat-bwat tau.Lepasni kalau aku sendiri 50-50 dengan bnde tu, tana aku g depan.MALU,MALU,MALU!Tu negetif dea la.Kalau positif dea, tapela..At least aku try an?haha..sedapkan hati jw ni. Bye.

No comments:

Post a Comment