Monday 3 February 2014

Practical

Assalamualaikum :)

Seems like busy kn bile berbulan-bulan ta update.Even ddok rumah, everyday do the same routine.Ta perlu na jelaskan kot aku bwat ap cause im really sure korang pn menempuh detik-detik yang sama bila duduk rumah.Ta kisahla masa cuti sem nor cuti midsem.Mood untuk update tu tade langsung.So lepasni boleh biasa kan kot dengan keadaan-keadaan macam ni.haha

Well hey i'm practical now.Aku practical kt Revertex with my besfie, Diana. Haha. Ta bole pisah langsungkn. Alhamdulillah aku dapat supervisor yang sungguh baik hati. Nama dea kak Rohana. Masa mula-mula masuk, aku ta tau na panggil kak Rohana ni dengan panggilan apa, sebab im really sure dea lg tua dr ibu aku.Takan na panggil kakak kn.Na panggil puan pn mcm ta kene jw.And at last aku panggil dea kakak jgak sebab na bagi diri ni selesa dan ta rasa kekok. Okelatu drpd panggil makcik, ta pasal-pasal kene pelangkung kt situ.First impression aku terhadap Revertex ni, semua orang ta sombong, ta kesala pangkat ko ap, bangsa ko ap.Jumpa mesti senyum, btegor sape.Kat sini, ive been placed in Customer Servise/ Logistic Department.Nasib baik dea ta campak aku kt tempat bukan-bukan.

Im happy with the work given because almost keje yang aku dapat memang related dengan course aku contohny aku kene bwat drawback untuk hantar ke kastam, costing, VMI (vendor management Industry), macam macam lagila.Kalau aku cakap pn korang bkanny paham kn.haha.

And what I can say, aku tengok kerje kt sini macam stress sangat, yela kene mngadap customer yang brbagai karenah kn.Kak Rohana aku tu lagila mmg workaholics betul. Setakat ni paling awal kitorang sampai office kol 7:45.Masa tu yang da smpai Kak Rohana sorang jw.Yang lain kol 8, 8 lebih baru sampai.Korang tau Kak Rohana tengah bwat ap?Yes, betul.Dea tengah bekerja.Aku tengok dea tu cam banyak sangat jw kejeny.Sampai kkadang akak lain tengah mngadap, bebual ngn dea, dea dengar sambil tangan bz menekan keybord.Ko gila? time tu time rehat kot. Aku ta tau la dea balik kol bpe, sebab selalu 5 tepat kitorang da balik.haha. Staff-staff lain kol 6, 7 gitu baru balik.Biasala practical student kan.Kak Shanti pn da pesan kalau kerja belum habis , kol 5 tu balik jw.Ta payah na habiskan kerja tu.Tapi kitorang kasi discount sikitla.Dalam 5:10 gitu baru balik.haha

Cer teka aku sekarang kt mana?aku  kt office.Kak Rohana harini half day.Kerja aku da siap dan aku ta tau na bwat ap.Tu yang internet jw keje.Ta payah tnggu Kak Rohana half day pn aku kkadang mnsearching jgak.haha.k la.may Allah bless u guys and me too.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment